Syllabus

Titel
1334 Consumer Behavior
LV-Leiter/innen
Mag. Carina Thürridl
Kontakt
  • LV-Typ
    PI
  • Semesterstunden
    2
  • Unterrichtssprache
    Englisch
Anmeldung
20.09.2018 bis 23.09.2018
Anmeldung über LPIS
Hinweise zur LV
Planpunkt(e) Bachelor
Termine
Wochentag Datum Uhrzeit Raum
Mittwoch 10.10.2018 10:30 - 13:30 TC.5.01
Mittwoch 17.10.2018 10:30 - 13:30 TC.5.01
Mittwoch 24.10.2018 10:30 - 13:30 TC.5.27
Mittwoch 31.10.2018 10:30 - 13:30 TC.5.27
Mittwoch 07.11.2018 10:30 - 13:30 TC.5.27
Mittwoch 14.11.2018 10:30 - 13:30 TC.4.03
Mittwoch 21.11.2018 10:30 - 13:30 TC.5.03
Mittwoch 28.11.2018 11:00 - 13:00 TC.4.27

Inhalte der LV

This course will cover the different facets of consumer behavior, including the psychological foundation of consumption decisions (i.e., motivation, comprehension, memory, attitudes, and emotions), the process of decision making (i.e., preference construction), and social influences on consumer behavior.

Lernergebnisse (Learning Outcomes)

After completion of this course, students will have a solid foundation of the different topics in consumer behavior. This includes the psychological basis, the process underlying consumption decisions, and different consumer cultures. Furthermore, students will get insights into the marketing implications of consumer behavior and how target markets are selected based on consumer insights.

Additionally, students in this course will develop their skills in...

...taking different perspectives in judging research in the field.

...analyze specific scientific facts and develop solutions independently.

...plan and organize their own study time in order to reach the course goals.

...adjust and implement their own learning strategies.


Regelung zur Anwesenheit

Participation is mandatory. Students will not pass this course if they have more than two absences throughout the semester.

Lehr-/Lerndesign

Lecture, discussions, case studies, group work, exams

 

Leistung(en) für eine Beurteilung

The course will feature 2 exams, each of which is worth 35 points, and a group assignment worth 30 points.  In order to successfully complete the course, students need at least 60 points (60%).


Literatur

1 Autor/in: Hoyer/MacInnis/Pieters
Titel: Consumer Behavior

Verlag: South-Western, Cengage Learning
Auflage: 6
Jahr: 2013
Art: Buch

Teilnahmevoraussetzung(en) und Vergabe von Wartelistenplätzen

Voraussetzung zur Teilnahme am Kurs 1 ist die Aufnahme in unsere SBWL. Details zum Einstiegstest finden Sie unter Kurs: 5461 Einstieg in die SBWL: Consumer Research and Marketing Communication.

Bei Aufnahme in unsere SBWL muss der Kurs 1 im gleichen Semester absolviert werden!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erreichbarkeit des/der Vortragenden

Office Hours will be individually scheduled. Institut für Marketing und KonsumentInnenforschung, Gebäude D2 / Eingang A / 2. OG

E-mail: carina.thuerridl@wu.ac.at

Tel.: 01 31336 4814

Sonstiges


Frei definierbares Kommentierungsfeld

Grading Scheme:

0-59 = 5 (nicht genügend/ "fail")

60-70 = 4 (genügend/ sufficient)

71-80 = 3 (befriedigend/ satisfactory)

81-90 = 2 (gut/ good)

91-100 = 1 (sehr gut/ excellent)

Zuletzt bearbeitet: 05.10.2018



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