Syllabus
Title
2151 Special Topics: Startup- und Digital-Marketing
Instructors
Mag. Daniel Cronin
Type
PI
Weekly hours
2
Language of instruction
Deutsch
Registration
09/21/18 to 10/12/18
Registration via LPIS
Registration via LPIS
Notes to the course
Subject(s) Bachelor Programs
Specialization in Business Administration Course IV
- Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Marketing and Consumer Research
Specialization in Business Administration Course V - Retailing and Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Service and Digital Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Marketing and Consumer Research
Specialization in Business Administration Course V - Retailing and Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Service and Digital Marketing
Das Thema Digitalisierung und das Thema Startups haben in jüngster Zeit die Wirtschaft geprägt und nachhaltig verändert. Mit dieser Änderung sind auch neue Formen des Marketings entstanden, auf die in diesem Kurs eingegangen werden.
Das Ziel des Kurses ist es, den TeilnehmerInnen die Grundlagen zu vermitteln, um auf die digitale Revolution aus Marketing-Sicht vorbereitet zu sein. Um diese Grundlagen der Digitalisierung zu verstehen, geht es auch darum, das Mindset und die Methoden zu verstehen und anzuwenden.
- Startup Basics
- Digital Marketing
- Mobile Marketing
- Lean
- Growth Hacking
- The Art of Pitching
- uvm.
Last edited: 2018-10-01
Back