Syllabus

Titel
1241 Consumer Behavior
LV-Leiter/innen
John Price, MSc, MBA
Kontakt
  • LV-Typ
    PI
  • Semesterstunden
    2
  • Unterrichtssprache
    Englisch
Anmeldung
19.09.2019 bis 22.09.2019
Anmeldung über LPIS
Hinweise zur LV
Planpunkt(e) Bachelor
Termine
Wochentag Datum Uhrzeit Raum
Montag 14.10.2019 13:30 - 16:00 TC.1.01 OeNB
Montag 21.10.2019 13:30 - 16:00 TC.3.21
Montag 28.10.2019 13:30 - 16:30 TC.4.01
Montag 04.11.2019 13:30 - 16:00 TC.5.01
Montag 11.11.2019 13:30 - 16:30 TC.4.01
Montag 18.11.2019 13:30 - 16:00 TC.3.05
Montag 25.11.2019 13:30 - 16:30 TC.5.13
Montag 02.12.2019 13:30 - 15:30 TC.1.01 OeNB

Inhalte der LV

This course will cover the different faces of consumer behavior, including the psychological foundation of consumption decisions (i.e., motivation, comprehension, memory, attitudes, and emotions), the process of decision making (i.e., preference construction), and social influences on consumer behavior.

Lernergebnisse (Learning Outcomes)

Upon completion of the course, you should be able to do the following:

  1. Judge consumer research in the field.
  2. Analyse specific scientific facts and develop solutions independently.
  3. Look for relevant research and scientific publications.
  4. Read and present scientific research.

Regelung zur Anwesenheit

Participation is mandatory. Students will not pass this course if they have more than two absences throughout the semester.

 

Lehr-/Lerndesign

Lecture, Presentations, Discussions

 

Leistung(en) für eine Beurteilung

There will be two examinations in the course, each worth 35 points for a total of 70 points, and an in-class presentation of a scientific paper on consumer research worth 30 points.

In order to successfully complete the course, students need at least 60 points (60%).

The following grading scheme will be applied to the course:

0 - 60 Points:   nicht genügend (grade 'F')

70 - 60 Points: genügend (grade 'D')

80 - 70 Points: befriedigend (grade 'C')

90 - 80 Points: gut (grade 'B')

90 - 100 Points: sehr gut (grade 'A')

Students missing more than 20% of the class will not be able to be graded anymore.

Active participation is expected and regular attendance is obligatory.

 

Literatur

1 Autor/in: Solomon, Michael R.
Titel:

Buying, Having, and Being


Verlag: Pearson
Auflage: 11th global edition
Anmerkungen: Access to e-book through MyLearn
Jahr: 2015
Prüfungsstoff: Ja
Empfehlung: Unbedingt notwendige Studienliteratur für alle Studierenden
Art: Buch

Teilnahmevoraussetzung(en) und Vergabe von Wartelistenplätzen

Voraussetzung zur Teilnahme am Kurs 1 ist die Aufnahme in unsere SBWL. Der Einstiegstest (in DEUTSCHER Sprache) findet am Mittwoch, den 4.9.2019 um 18 Uhr im TC.0.10 Audimax statt. Die Anmeldung im System ist unter der Kursnummer 1431 Einstieg in die SBWL möglich. 

 

Bei Aufnahme in unsere SBWL muss der Kurs 1 im gleichen Semester absolviert werden!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erreichbarkeit des/der Vortragenden

 

 

Sonstiges


Zuletzt bearbeitet: 27.10.2019



Zurück