Syllabus

Title
5473 Research Seminar - Gender and Diversity Management
Instructors
Univ.Prof. Dr. Maria Theresia Claes
Type
FS
Weekly hours
2
Language of instruction
Englisch
Registration
02/06/23 to 03/06/23
Registration via LPIS
Notes to the course
Dates
Day Date Time Room
Tuesday 03/14/23 08:00 AM - 12:00 PM LC.2.054 Kurslabor
Tuesday 03/28/23 09:00 AM - 01:00 PM D2.0.330
Tuesday 04/18/23 09:00 AM - 01:00 PM D2.0.330
Tuesday 05/09/23 09:00 AM - 01:00 PM D2.0.330
Tuesday 05/16/23 09:00 AM - 12:00 PM TC.4.15
Tuesday 05/23/23 09:00 AM - 01:00 PM D2.0.330
Tuesday 06/06/23 09:00 AM - 01:00 PM D2.0.330
Contents

Methodologische Verortung von Gender- und Diversitätsforschung, kritische Reflexion wissenschaftlicher Arbeiten hinsichtlich Gender- und Diversitätsannahmen; Präsentation von Dissertationsprojekten zum aktuellen Stand; Teilnahme am PHD Seminar des Departments

Learning outcomes

In dieser LV soll wissenschaftliches Arbeiten zu Gender- und Diversitätsforschung auf organisationaler Ebene erlernt und wissenschaftlicher Diskurs vermittelt werden. Die Studierenden sind nach Absolvierung der LVA befähigt, die eigene wissenschaftliche Arbeit theoretisch - konzeptionell, methodologisch und methodisch zu verorten.

Attendance requirements

Durchgehende Anwesenheit ist erforderlich.

Teaching/learning method(s)
Vorträge, Literaturstudium, Präsentationen, Einzel- und Gruppenarbeit
Assessment
  1. Erfüllung der Einzelarbeiten: Literaturrecherchen; Reflexionstext (40%)
  2. Präsentation Status quo eigenes Dissertationsvorhaben (30%)
  3. Mitarbeit (30%)
Prerequisites for participation and waiting lists

Dissertationsprojekt zu Gender- oder Diversitätsfragen

Readings

Please log in with your WU account to use all functionalities of read!t. For off-campus access to our licensed electronic resources, remember to activate your VPN connection connection. In case you encounter any technical problems or have questions regarding read!t, please feel free to contact the library at readinglists@wu.ac.at.

Availability of lecturer(s)
Last edited: 2022-11-03



Back