- Lehrveranstaltungen mit immanentem Prüfungscharakter (PI) sind gemäß Prüfungsordnung Lehrveranstaltungen mit Anwesenheitspflicht.
- In begründeten Fällen (z.B. Krankheit, Überschneidung mit einer anderen LV) ist ein einmaliges Fehlen erlaubt.
Syllabus
Title
0564 Marketing Across Industries
Instructors
Ass.Prof. Dr. Claudia Klausegger, Ass.Prof. Dr. Dieter Scharitzer
Type
PI
Weekly hours
2
Language of instruction
Deutsch
Registration
09/16/24 to 09/23/24
Registration via LPIS
Registration via LPIS
Notes to the course
Subject(s) Bachelor Programs
Specialization in Business Administration Course IV
- Marketing
Specialization in Business Administration Course IV - Digital Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Marketing and Consumer Research
Specialization in Business Administration Course V - Retailing and Marketing
Course IV - Marketing
Course IV - Digital Marketing
Course V - Marketing and Consumer Research
Course V - Retailing and Marketing
Specialization in Business Administration Course IV - Digital Marketing
Specialization in Business Administration Course V - Marketing and Consumer Research
Specialization in Business Administration Course V - Retailing and Marketing
Course IV - Marketing
Course IV - Digital Marketing
Course V - Marketing and Consumer Research
Course V - Retailing and Marketing
Dates
Day | Date | Time | Room |
---|---|---|---|
Tuesday | 10/15/24 | 09:00 AM - 10:30 AM | TC.3.08 |
Tuesday | 10/29/24 | 09:00 AM - 01:00 PM | TC.3.08 |
Tuesday | 11/05/24 | 09:00 AM - 01:00 PM | TC.5.16 |
Tuesday | 11/12/24 | 08:30 AM - 10:00 AM | TC.4.05 |
Tuesday | 11/19/24 | 09:00 AM - 01:00 PM | TC.5.16 |
Tuesday | 11/26/24 | 09:00 AM - 01:00 PM | TC.4.14 |
Tuesday | 12/03/24 | 09:00 AM - 01:00 PM | TC.5.16 |
Thursday | 12/12/24 | 08:30 AM - 10:00 AM | TC.2.03 |
Im Rahmen der Lehrveranstaltung wird auf folgende Sektoren eingegangen:
- Internationales Marketing
- Marketing für Non Profit Organisationen
- Dienstleistungsmarketing
- Business-to-Business Marketing
- Handelsmarketing
Nach der Lehrveranstaltung haben die Teilnehmer ein Grundwissen in den vorgestellten Marketing-Sektoren. Sie kennen die sektoralen Besonderheiten und sind in der Lage einfache Problemstellungen strukturiert und selbständig zu lösen.
- Vortrag mit Fallstudien, vielen Praxisbeispielen und Guestspeakern
- Starke Interaktion und Diskussion über die sektoralen Besonderheiten
- Gruppenpräsentationen
- 36 Punkte Zwischentest
- 54 Punkte Endtest
- 10 Punkte Mitarbeitsprojekt
Notenschlüssel: <51=5, 51-60=4, 61-75=3,76-90=2, ab 91=1
Nach der Anmeldung und Aufnahme in die Lehrveranstaltung ist eine Teilnahme an der Kick-Off-Veranstaltung verpflichtend!
Please log in with your WU account to use all functionalities of read!t. For off-campus access to our licensed electronic resources, remember to activate your VPN connection connection. In case you encounter any technical problems or have questions regarding read!t, please feel free to contact the library at readinglists@wu.ac.at.
- Dieter Scharitzer: dieter.scharitzer@wu.ac.at
- Claudia Klausegger: claudia.klausegger@wu.ac.at
Last edited: 2024-05-24
Back