Skip to main contentSkip to breadcrumbsSkip to sub navSkip to doormat
You are here

Chat

You can activate the chat application in a course, for instance for offering your students virtual office hours or to have your students discuss a specific topic online. You can also create a chat transcript.

Once you have activated the chat application in your course, you can set up one or more chat rooms.

  1. In the chat application, click the button “Create a new room”.
  2. Complete the form.
  3. Save your data by clicking the button “Update room”.

Once you have created a chat room, you can edit it, configure access permissions, block users, or delete the chat room.   

If messages have been sent in the chat, you can collect them in a transcript, if you have configured the chat accordingly.

  1. Make sure that the archive function is activated (“Yes”) in the chat room.
  2. Click the “Transcripts” button next to the chat room.
  3. You can now click on “Create transcript” and enter a transcript title.

In the chat application, the students can access the chat transcripts you’ve created.

Mit Hilfe eines Einbettungscodes können Sie einen bereits angelegten Chatraum in eine Inhaltsseite integrieren.

  1. Klicken Sie auf die Anwendung Chat.
  2. Suchen Sie den gewünschten Chat in der Tabelle und klicken Sie bei diesem auf den Button „Administration“.
  3. Unter der Überschrift „Chatraum einbetten“ finden Sie einen Einbettungscode. Klicken Sie hier auf den Button „Kopieren“.
  4. Rufen Sie die gewünschte Lernaktivität/Inhaltsseite auf bzw. legen Sie eine neue Inhaltsseite an.
  5. Im Bearbeitungsfeld „Inhalt“ Ihrer Inhaltsseite fügen Sie mit der Tastenkombination STRG + V den Einbettungscode ein.
  6. Klicken Sie auf den Button „Speichern“.

Sie können diesen Code auch in eine WIKI Seite einbetten und somit einen bereits angelegten Chat auch auf einer WIKI Seite bereitstellen.